Dagens ridning

Idag skrittade vi mest på det raka eggbettet. Men det där med raka bett har han inte riktigt klurat ut än, då jag mest rider på tredelade annars. Fast han börjar acceptera det mer efter varje gång jag använder det, vilket är skönt för då har jag flera bett att variera mellan.
Jobbade med att få honom att flytta sig för skänkeln, få honom ordentligt lösgjord och att stanna på kommando. I början kändes det lite stelt men det släppte emot slutet och han stannade och flyttade när jag bad om det. Både uppsuttet och från marken. Vi fick också tummen upp av två killar som satt och kollade i vandrarhemmet, haha.

När vi skulle gå ut från ridhuset så släppte jag honom, bad honom stanna och där stod han! Lite paff vart jag. :p Tur att man har en så snäll häst, fast om jag hade bett honom att stanna för kanske ett halvår sen hade han nog inte lyssnat.. Sen gick han när jag sa att han fick. Han gick själv hela vägen och så öppnade jag bara dörren och så gick han in i boxen. Och då var det såklart tomt i stallet, klockan var ju nästan 22:00. Hade det inte varit tomt så hade jag aldrig släppt in honom sådär.

Han skulle ju ha fått sin present, som var en martingal från Treadstone. Fast den glömde jag att pröva. Sen så hade jag ju såklart glömt morötterna. Det var oacceptabelt, tyckte Gordon. Fast vi myste extra mycket istället så han vart glad tillslut.


Martingalen från Treadstone.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0