Gordons schema v.5

Måndag: Vila
Tisdag: Ett ordentligt dressyrpass.
Det gick lite snabbt men annars är jag super nöjd!
Jag tror att den lilla vilan och att jag tömkörde och longerade den första veckan var bra för oss båda, för det känns som att något har "släppt". Det går frammåt, förut gick han ibland med huvudet rätt upp i taket men inte längre och jag känner att jag har utvecklats lite och blivit en bättre ryttare. Och det säger jag väldigt sällan men jag tror att det är sant, det känns så. Men iallafall så var både jag och Gordon slutkörda efteråt.
Onsdag: Skrittade och travade lite bara för han var trött, jag med för den delen. Red med hacket och han lyssnar inte alls bra på det. Han går bara inte att stanna! Och jag som är för rädd för att ta i honom för mycket... Men äsch, det använder jag bara när jag inte ska rida "ordentligt" och för att han ska få vila munnen. note to self: KÖP ETT SIDEPULL!
Torsdag: Tömkörning men lite lätta bomövningar.
Fredag: Lite finslipning på skänkelvikningar, öppnor och slutor.
Lördag: Uteritt
Söndag: Longering

Gordon och jag i söndags. Han gillar att pussas, han vill bara inte erkänna det ;) Snygg näsa man har förresten, hahah.

Klippte hans man och lugg idag, han vart söt, synd bara att jag glömde att fota :p

Kommentarer
Postat av: robin

vilken fin bild!

2011-02-03 @ 20:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0