Gordon 21 jan

Idag fick han gå med hacket. Det gick rätt bra men emellanåt börjar han hänga sig i handen på mig. Fast jag driver på, och långsamt går det inte och länger tyglarna. Efter ett tag slutade han och halterna satt klockrent emot slutet! :D Men jag tycker att det är lite äckligt att rida med hackamore för jag gillar inte att det trycker så mycket på nosryggen... Fast det rider jag bara på för att han ska få slippa bettet. Och jag rider med så långa tyglar som möjligt.
Jag kanske borde testa sidepull?

Dags för nya bilder kanske? :p


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag föredrar sidepull framför hackamore.

De har ju snarlika signaler men personligen tycker jag att sidepull känns lite "mildare" att ha i handen.

Jag känner mig inte lika rädd för att "ta i tygeln" dessutom upplever jag att sidepull trycker både över nosen och i nacken.

Hackamore tror jag är mest över nosen. (sanning eller myt? ingen aning) ;)

2011-01-23 @ 12:50:05
URL: http://www.fridakarlbom.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0