Munundersökning

Det gick jätte bra på undersökningen idag! Efter två sprutor lugnande vart han sömnig som vetrinären kunde kolla. Hon tyckte att tänderna såg riktigt fina ut för hans ålder. Många hästar i hans ålder brukar också ha tandlossning men Gordon hade inte en ända lös. Slemhinnan såg fin ut. Några småsår hittade hon vid tänderna längst bak, som var lite vassa. Men det kunde hon inte göra något åt. Sen hade han små mellanrum mellan tänderna och det ska dom ju inte ha, fast det har han nog haft hela livet och det har inget med att han spottar ut höt. Fast vi kunde inte hitta någon orsak i munnen till att han gör det så det har säkert med åldern att göra.

Lite skillnad på en pigg och en trött Gordon? Kolla tungan på andra bilden! :p
Efter första sprutan var han fortfarande jätte pigg och stog och buffa på mig och försökte öppna mina fickor ifall det skulle finnas godis där. Jag fick ju inte prata eller peta på honom heller, eftersom att han skulle bli sömnig. Men efter den andra blev han trött nästan direkt. Nästan läskigt hur snabbt de verkar. Sen när hon undersökte så fick jag och mamma turas om att hålla upp hans huvud med axeln. Fy vad tungt! Fast han behövde det för att hålla balansen.

Kommentarer
Postat av: Kim.

Snyggt träns! Var har du hittat det? :D



Eftersom när man gör stubbman måste man till en början klippa av ALL man så nu har han inget kvar. Men om någon månad eller så ska det ha börjat bli lite stubb. :)

2011-01-30 @ 17:02:38
URL: http://justkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0